13 oktober 2008

Vänner från förr

Jag träffade en gammal väninna idag. Hon doftade som en hel fruktdisk. Själv luktade jag mest inrökta kläder och otvättat hår.
Hon stod där framför mig och var ren och berättade om maken och barnen och villan och jobbet och hur svårt det var att hinna med allt. Jag hummade och log och försökte komma på ett sätt att undvika att erkänna att det egentligen inte hänt nåt nytt i mitt liv sen vi träffades senast för en tio år sen. Men mest tänkte jag på hur hungrig jag blev av hennes fruktdoft.
Hon tyckte att det var himla kul att se mig. Jag höll med. När vi skilts åt tänkte jag att innan jag träffar henne nästa gång ska jag ha uppfunnit en bra och underhållande historia om mitt liv.

2 kommentarer:

Linus Gabrielsson sa...

Jag brukar dra till med något om hästar. Funkar alltid.

Det sociala (fri)spelet sa...

Jag borde alltså hitta ett djur som funkar för mig.