08 december 2008

Buss

Jag åkte buss idag. Jag tycker om att åka buss. Jag tycker om att kunna se mig omkring när jag färdas. Jag tycker inte om busschaufförer. Jag tycker att de är sura och tråkiga. Jag tycker att de kör dåligt. Jag tycker om vissa busschaufförer. Jag tycker om när de är glada och snälla. Jag tycker om när busschaufförer inte tittar närmare på min hemmagjorda sms-biljett. Jag tycker så mycket om det att det då inte gör något om de är sura och kör dåligt. Jag kan inte klaga då. Jag åker gratis. Jag tycker samma sak om spärrvakter. Jag tycker bäst om spärrvakter som är glada och trevliga och som släpper förbi mig med min hemmagjorda sms-biljett. Jag tycker även om de sura som släpper förbi mig. Jag ska bli spärrvakt i mitt nästa liv. Jag kommer att bli världens sämsta spärrvakt - eller den bästa - det beror på ur vilken synvinkel man ser det. Jag ser det ur min.

Inga kommentarer: