07 december 2008

Konspiration!


"Enligt tillverkaren Prisma Teknik är handen med fingret som pekar upp mot himlen en känd kristen symbol som står för att det bara finns en väg till Gud, genom Jesus Kristus.

Knappsatserna med fingret har levererats till minst 55 svenska städer och 17 länder. Företaget har inte nämnt det inbyggda kristna budskapet i marknadsföringen, men vd Jan Lund har inget emot att det blir känt.

- Man trycker på en knapp och kan samtidigt ta del av ett budskap om Gud och Jesus. Jag hoppas att många tar tillfället i akt att kanske fundera en stund över livets mening nästa gång som man stannar vid ett övergångsställe, säger han till TT."
(DN.se)

Jag vet att det är en gammal nyhet - och att designern av dosan bestämt förnekar att något dolt budskap ligger bakom denna bild. (Aftonbladet.se)
Dock: Jag är oerhört förtjust i konspirationsteorier, så jag väljer att tro på Jan Lund och inte på designern. Att dosan blivit JO-anmäld tyder på att jag inte är den enda som velat ta detta på allvar. (
Folkbladet.nu) Fortsättning kanske följer.

Under tiden vill jag göra er uppmärksamma på att denna symbol inte bara kan återfinnas vid övergångsställena.





2 kommentarer:

Figges Blogg sa...

Det roligaste är bilden med elden. Helvetesbilden.

Det sociala (fri)spelet sa...

Yep! Man kan ju ta trappan ner men trycker man på knappen går det betydligt fortare...