12 februari 2009

Bill Gates är en ond man

Min blogg känner tydligen av min aversion mot Mr Gates. Jag har fått lite påstötningar från vissa läsare att de inte kommer åt min startsida. Jag har kliat mig i huvudet över detta i några dagar, eftersom jag själv aldrig haft några problem med bloggen via Firefox.

Idag testade jag att gå in via Safari. Funkade utmärkt.

Sen var det dags för IE. Men se den gubben gick inte!




Har nu läst och läst på Googles hjälpsidor. Det visar sig att jag inte är ensam. IE, denna Internets motsvarighet till The Patriot Act, har tydligen för vana att betrakta vissa widgets som man kan lägga till som farliga. (dumdumdumdumdumdum*)

Så nu får jag ta och plocka bort widget för widget och se om det finns nåt som hjälper.

Får se om jag orkar. Är man så bakåtsträvande att man fortfarande använder IE kanske man inte förtjänar att läsa min blogg? ;)

Dessutom: ska jag verkligen behöva ändra utseende på bloggen för att en browser är mer lättskrämd än de andra?

F.ö. kanske det inte hjälper. Jag har ju trots allt nu ett inlägg med titeln "Bill Gates är en ond man". För att inte tala om ett antal etiketter vid namn "krossa usa imperialismen". Om inte det är farliga grejer så vet jag inte vad som är det.


* läskig musik

---------------------------------------------------

Update: Nu är Bill nöjd och glad igen! Jag har tagit bort gadgeten World Clocks - och voilá! Nu kan även hans anhängare komma åt bloggen...

Kan inte låta bli att undra om det var för att jag lagt in diverse suspekta kaukasiska orter som hållpunkter för tidsangivelserna. Det vet man ju att Kaukasus kryllar av terrorister.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen! Jag har försökt hälsa på i flera dagar. Det tog ett tag att bli insläppt, jag fick handen i ansiktet flera gånger, men nu har jag alltså lyckats smita förbi vakten, trodde jag, och läste skitfort.

Tills jag insåg att du har avskedat honom.

Jag känner mig välkommen.

Det sociala (fri)spelet sa...

Du ÄR välkommen - det är därför du känner så!

Jo, när jag väl upptäckte att det stod en Secret Service-man och screenade gästerna här apoletterade jag honom omgående... Så nu är min blogg äntligen som det Tillsammanskollektiv jag alltid önskat: alla får vara med!