07 februari 2009

Blaiku

Så har Huskorset lockat in mig på snåriga budkavlespår igen.

Hon länkade hit när jag äntligen trodde att jag närmade mig slutet på min ikappläsning. Och så gick det som det gick.

En blaiku blev det. Och lite xylofonsnack.

Här är blaikun:

Ögat dimmigt som en vintermorgon.
Alltför många bloggar lästa alldeles för länge.
Natten tvingar mig att sluta.

Xylofonsnack och bakgrund får ni läsa om själva via ovanstående länkar. Jag ska väl inte vara den enda som lockas på avvägar?

2 kommentarer:

Huskorset sa...

Hehe. Jag fick samma känsla när jag fann Med En Kniv. Puh! Grym, produktiv och skriver lååångt.

Det sociala (fri)spelet sa...

Har inte ens vågat ge mig på att djupgräva i hans blogg än. Än så länge har jag bara läst vald delar. Det jag har läst är strålande, med en kniv!